Det är här vi svarar på dina frågor och tillhandahåller information. På sidan hittar du även länkar till olika sorters direktsupport.
Felanmälan till tjänsteleverantör
Har du frågor om tjänsterna, kontakta din tjänsteleverantör som svarar på dina frågor. Du hittar deras kontaktuppgifter härHär är några vanliga frågor:
-
Jag får ingen uppkoppling, vad gör jag?
Börja med att starta om all utrustning. Koppla även bort eventuell extra utrustning som till exempel router och anslut din dator direkt till nätverksuttaget. Om felet kvarstår, kontakta din tjänsteleverantör. -
Behöver jag en speciell telefon om jag vill ha IP-Telefoni?
Nej, det går bra att använda en vanlig telefon.
-
Vem äger anslutningen?
En slutförd fiberanslutning blir fast egendom och tillhör fastigheten. Ägandet tillfaller fastighetsägaren.
Falu Energi & Vatten äger fibernätet och ansvarar för drift och service. Du betalar en serviceavgift på 40 kronor per månad som täcker drift och underhåll av nätet.
-
Vilka hastigheter har jag tillgång till?
Idag erbjuder våra tjänsteleverantörer hastigheter upp till 1 Gbit/s, dvs 1000 Mbit/s.
-
Kan jag få hjälp med WiFi och installation hemma?
Ja, det finns fler installatörer som kan hjälpa dig. Läs mer i Tjänsteguiden.